تصويب 3 مصوبه مهم شوراي عالي علوم
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 26
نویسنده : مولوی
دبير شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري با تشريح مصوبات جلسه شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري گفت: در اين جلسه سه مصوبه مهم با حضور رئيس جمهور به تصويب رسيد و گزارش تفريق بودجه هاي تحقيقاتي سال 88 نيز ارائه شد.

محمد مهدي نژاد نوري در گفت و گو با مهر با اشاره به برگزاري پنجمين جلسه شوراي عالي علوم ، تحقيقات و فناوري که شب گذشته با حضور رئيس جمهور برگزار شد ، گفت: در اين جلسه بالاخره گزارش تفريغ بودجه هاي تحقيقاتي سال 88 برابر بند 26 قانون بودجه اين سال در جلسه مطرح و بعد از ارائه نکاتي به تصويب رسيد.

وي اظهار داشت: بر اساس قانون طي يک تا 2 هفته آينده اين گزارش به مجلس شوراي اسلامي نيز ارائه مي شود.

معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم با اشاره به نحوه هزينه کرد درآمد شرکت ها در خصوص پژوهش نيز گفت: قرار است اين موضوع را معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري بررسي و گزارش نهايي را به شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري ارائه کند اما به دليل آماده نبودن گزارش اين بحث در جلسه شب گذشته مطرح نشد.

وي روند گزارش تفريغ بودجه هاي پژوهشي کشور را فرايند مهمي در کشور دانست و اظهار داشت: اين گزارش موضوع مهمي را در کشور نهادينه کرد و آن فرايند پايش و ارزيابي عملکرد بودجه ها است. نظير چنين گزارشي براي سال 89 نيز تکرار مي شود و در برنامه پنجم تهيه چنين گزارشاتي آمده است.

مهدي نژاد اضافه کرد: بر اساس چنين روندي از اين پس تمام دستگاه ها و نهادهايي که از اعتبارات پژوهشي استفاده مي کنند بايد نحوه هزينه کرد اين اعتبارات را به شوراي عتف گزارش کنند تا ما بتوانيم از آن در سياستگذاريها و تصميم گيري ها استفاده کنيم.

وي به ديگر مصوبه شورا در شب گذشته اشاره کرد و گفت: بر اساس يکي ديگر از مصوبات اين جلسه قرار شد از اين پس جلسات شورا با حضور نايب رئيس آن که وزيرعلوم مي شود برگزار شود و رئيس جمهور تنها در صورت لزوم در جلسات جضور داشته باشند.

معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم افزود: همچنين بر اساس مصوبات اين جلسه قرار شد بخشي از اعتبارات پژوهشي به طور متمرکز در اختيار وزارت علوم و بهداشت باشد تا اين وزارتخانه ها بتوانند به نحو بهتري از اعتبارات به صورت هدفمند استفاده کنند.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: